„KŪRĖJŲ“ GRUPĖS VAIKAI ATRADO SVEIKUOLIŠKŲ SALDUMYNŲ PASLAPTIS
Visą savaitę „Kūrėjų“ grupės vaikai svarstė, diskutavo ir tarėsi – „Ką daryti, kad būtume sveiki?“
Mažieji kalbėjosi apie tai, kaip svarbu rūpintis savo higiena, plauti rankas, prižiūrėti dantukus, saugotis užkrečiamųjų ligų. Jie diskutavo apie aktyvų judėjimą, sportą, žaidimus gryname ore, sužinojo, kad sveikatai labai svarbus ir poilsis bei pakankamas miegas.
Vaikai taip pat kalbėjo apie subalansuotą mitybą – kokie produktai suteikia jėgų, o kokių reikėtų vartoti mažiau.
Tačiau kalbant apie maistą, mažieji atvirai pripažino – saldumynai vis tiek labai vilioja! Tad kilo idėja – pasigaminti sveikuoliškų saldumynų patiems.
Kartu su Adelės, Mildos ir Tomo mamytėmis vaikai kūrė receptus, svėrė, maišė, ragavo, lygino skonius, stebėjo, kaip skirtingi produktai keičia formą, spalvą, kvapą.
Ši veikla buvo puiki proga lavinti įvairias vaikų kompetencijas:
Pažinimo kompetencija.
Vaikai tyrinėjo produktus, stebėjo, kaip jie keičiasi maišant, spaudžiant, ragaujant. Jie lygino skonius, tekstūras, darė išvadas, formavo supratimą apie sveiką mitybą ir maisto kilmę.
Komunikavimo kompetencija.
Diskutuodami ir planuodami veiklą, vaikai klausėsi vieni kitų, reiškė nuomonę, derino veiksmus, mokėsi aiškiai ir pagarbiai bendrauti tiek su draugais, tiek su suaugusiaisiais.
Kūrybiškumo kompetencija.
Kurdami sveikuoliškus saldumynus, vaikai eksperimentavo su spalvomis, formomis, skonių deriniais, kūrė patiekalų pavadinimus. Jie mokėsi drąsiai išbandyti naujus sprendimus ir pasitikėti savo idėjomis.
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija.
Bendradarbiaudami su draugais ir mamytėmis, vaikai mokėsi dirbti komandoje, dalintis, padėti vieni kitiems, džiaugtis bendra sėkme. Jie stiprino gebėjimą atpažinti emocijas ir suvokė, kaip rūpinimasis sveikata prisideda prie geros savijautos.
Kultūrinė kompetencija.
Veikla skatino pagarbą sveikos gyvensenos tradicijoms ir šeimos kultūrai. Vaikai patyrė bendrystės jausmą, dalinosi patirtimi, o kartu su tėvais puoselėjo bendruomeniškumą ir rūpinimąsi vieni kitais.
Pilietiškumo kompetencija.
Vaikai mokėsi atsakomybės – suvokė, kad rūpintis savimi, sveikata ir aplinkiniais yra svarbi kiekvieno bendruomenės nario pareiga. Jie patyrė, kaip savo veikla gali prisidėti prie darnios, sveikos grupės aplinkos kūrimo.
Skaitmeninė kompetencija.
Po veiklos vaikai stebėjo savo gamybos procesą nuotraukose, aptarė, ką pamatė, atpažino save ekrane, dalijosi įspūdžiais. Tokiu būdu jie mokėsi naudoti skaitmenines priemones refleksijai, informacijos perteikimui ir kūrybinei raiškai, suvokė, kad technologijos gali būti naudingos mokymuisi ir prisiminimų išsaugojimui.
Veikla suteikė daug džiaugsmo ir atradimų, o svarbiausia – leido vaikams patirti sėkmės jausmą, būti aktyviais kūrėjais ir pamatyti, kad mokytis galima per veiksmą, patirtį ir bendravimą.
Dėkojame Adelės, Mildos ir Tomo mamoms už šiltą bendradarbiavimą, kūrybiškas idėjas ir smagų laiką kartu!
Bendros veiklos – tai puikus būdas stiprinti bendruomeniškumą, skatinti vaikų savarankiškumą ir parodyti, kad sveikai gyventi gali būti labai smagu!


















